Skuteczne i efektywne prowadzenie swojego biznesu zależne jest od wielu różnych rzeczy, nad którymi cały czas trzeba trzymać kontrolę. Konieczne będzie też podejmowanie rozmaitych decyzji, od których zależeć będzie niejednokrotnie przyszłości firmy, z tego też powodu bardzo ważne jest to, aby mieć na czym oprzeć te decyzje. Firmy wykorzystują do tego najróżniejsze informacje, zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne. Do tej pierwszej grupy się zaliczają wszelakie raporty i analizy sprzedaży, które są wykonywane w oparciu o informacje z przeprowadzanych transakcji. Niejednokrotnie zatrudniane są też do tego niezależne firmy konsultingowe, jakie zajmują się wykonywaniem najróżniejszych badań.
Przeważnie firmy decydują się na rynkowe oraz marketingowe, jakie przez większość osób traktowane są jako identyczne. A jednak są między nimi istotne różnice, o których warto wiedzieć, jeżeli będzie się chciało je właściwie interpretować. Jeżeli wykorzystane bowiem one zostaną do podejmowania istotnych decyzji związanych z rozwojem czy inwestycjami, to trzeba wiedzieć dokładnie, co oznaczają. Trudne do wykonania i interpretacji są badania rynku, lecz bardzo dużo mogą one powiedzieć o tym, jak konkretna firma funkcjonuje w skomplikowanych mechanizmach rynkowych. W trakcie tych badań analizowane są między innymi zjawiska podaży i popytu, preferencje i zachowania klientów, ale też trendy w kształtowaniu się cen.
Mogą też dostarczyć cennych informacji w temacie procesów dystrybucji, co umożliwi zaplanowanie odpowiednich działań. Z kolei badania marketingowe są ściśle powiązane z procesem sprzedaży, i należy je wspólnie interpretować. Ich podstawową rolą jest ocenienie tego, jak dana firma wypada na rynku i jaką zajmuje tam pozycję. Ocena wyników sprzedaży, wizerunku danej marki czy zweryfikowanie skuteczności realizowanych działań marketingowych to tylko część elementów tego typu badań. Można dzięki nim po pierwsze ocenić miejsce, w jakim znajduje się biznes, ale też zaplanować skuteczne działania w celu poprawy i umocnienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+